Zdjęcie spektakl

FOT: PIOTR NYKOWSKI

PN
WT
ŚR
CZ
PT
SO
ND
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
Lorem ipsum

MALARNIA

Natalia Mołodowiec

MAD WOMEN

REŻYSERIA:
Barbara Wiśniewska

SCENOGRAFIA
Karolina Fandrejewska

REŻYSERIA ŚWIATŁA
Paulina Góral

prapremiera: 23 stycznia 2016
spektakl trwa: 55 minut

Agencja reklamowa najwyższego szczebla obsługująca ważnych klientów. Pięć kobiet u władzy, z silną potrzebą dominacji i kontroli. Spotykają się na zebraniu w sprawie stworzenia kampanii nowego leku dla kobiet, który będzie rewolucyjną konkurencją dla Xanaxu. Wchodząc w role odbiorców kampanii, dowiadują się o sobie znacznie więcej niż mogły przypuszczać.

 

Z recenzji:

Przedstawienie Barbary Wiśniewskiej opowiada o pięciu kobietach (a przynajmniej tak się na początku wydaje), które oszalały i się wściekły – na swoją rolę w świecie, firmie. A może oszalały wcześniej? Ich perypetie w trakcie pewnego „projektu” podważają stereotypowe postrzeganie kobiecości, jednak to, co proponowane jest w zamian, wcale nie daje optymizmu. Można się zżymać, że tematyka „kobieta w korpo” jest już ograna i oklepana, że wszystko już na ten temat powiedziano, ale mimo to ten spektakl bardzo dobrze się ogląda. Jest prosty, a równocześnie bardzo wysmakowany estetycznie. Jest krótki i dzięki temu poszczególne sceny odznaczają się niemal graficzną czystością. Równocześnie jest zabawny i pozwala spojrzeć na siebie samą i inne kobiety z lekkim dystansem. Zagrany jest minimalistycznymi środkami wyrazu, jakby w lekkim spięciu i samoograniczaniu, to bardziej występy manekinów niż pełnokrwiste aktorstwo, ale to dobrze – nie o damską histerię tu chodzi. To nie psychologiczny obraz kobiecości, to przedstawiona z dystansem, znakowa opowieść o pewnej idei dotyczącej współczesnej kobiety.

teatralny.pl

 

Mad Women to spektakl, który niezwykle udatnie, choć nie bawi się w drobiazgowe analizy, opowiada o współczesnych kobietach. Forma, jaką dla tej opowieści przyjęła reżyserka, pozwala potraktować go jak przypowieść, w której można odnaleźć jakieś odbicie własnych kobiecych doświadczeń. Brak zadęcia i ironia w budowaniu scenicznych obrazów sprawiają, że diagnozy, które wszak nie są dla kobiet zbyt przychylne, można łatwiej przyjąć. Znakomite, formalne aktorstwo powoduje, że jest to po prostu dobry spektakl, który może i mężczyznom pozwoli zrozumieć coś z kobiecego świata.

Teatralny.pl

 

Powiązane ze sobą epizody, w których odzwierciedlają się niepokoje współczesnych kobiet.

wSzczecinie.pl

 

Świetnie dopasowana oprawa muzyczna. Wartko prowadzona akcja i dynamika zespołowych scen nie pozwalają się znudzić.

Prestiż – magazyn szczeciński

 

Spektakl przede wszyst­kim pokazuje pułapkę, w którą wpadły współ­czesne kobiety. Praca w agencji reklamowej, postrzegana jako swoiste spełnienie marzeń o rozwoju kariery i pełnej emancypacji, staje się w widowisku areną powstawania pewnego paradoksu. Silne i niezależne kobiety zaczy­nają powielać wzorce, które w ujęciu femi­nistycznym uchodzą za „maskulinistyczne”: bezwzględność, hierarchiczność, opresja wzglę­dem słabszych.(…) Wiśniewska nie poprzestaje jednak na dy­skutowaniu z kulturowymi kodami. Pokazuje sytuację kobiet, które muszą uporać się z no­wymi wymaganiami względem nich.

Teatr

 

Dzięki spraw­nej dramaturgii Mołodowiec udało się unik­nąć schematu i szablonu w interpretacji po­staci.

Teatr

 

Najcelniejszym spostrzeżeniem Wiśniew­skiej jest zwrócenie uwagi na problem zachwia­nia relacji między współczesnymi matkami i córkami. (…) Wiśniewska nie daje na to jedno­znacznej odpowiedzi: pokazuje rozdroże, na jakim stanęły współczesne kobiety.

Teatr

 

Ciekawe i kon­sekwentnie zrealizowane przedstawienie.

Teatr

 

 

 

 

Spektakl realizowany w ramach projektu PIKSELOZA - projektu kuratorskiego Piotra Ratajczaka

 

Projekt kuratorski Piotra Ratajczaka PIKSELOZA - to program Teatru Współczesnego w Szczecinie, polegający na realizacji cyklu przedstawień na scenie „Malarnia”, których twórcami będą interesujący reżyserzy młodego pokolenia. W ramach projektu zostaną zaprezentowane spektakle poświęcone najbardziej zapalnym, globalnym zjawiskom polityczno-społecznym, wychodzące naprzeciw dzisiejszym lękom o przyszłość naszego świata. 

Każda premiera poprzedzona będzie wydarzeniami kontekstowymi dotyczącymi tematyki przedstawień – debatami, warsztatami, wykładami, projekcjami filmów oraz kontaktem z widzami w przestrzeni Internetu.

 

 

Spektakl bierze udział w 22. Ogólnopolskim Konkursie na Wystawienie Polskiej Sztuki Współczesnej.

 

Ogólnopolski Konkurs na Wystawienie Polskiej Sztuki Współczesnej ma na celu nagradzanie najciekawszych poszukiwań repertuarowych w polskim teatrze, wspomaganie rodzimej dramaturgii w jej scenicznych realizacjach oraz popularyzację polskiego dramatu współczesnego. Konkurs organizowany jest przez Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego oraz Instytut Teatralny im. Zbigniewa Raszewskiego w Warszawie.

 

W I etapie Konkursu spektakle ocenia Komisja Artystyczna w składzie: Jacek Sieradzki (przewodniczący), Ewa Hevelke, Andrzej Lis, Zofia Smolarska, Szymon Spichalski, Izabela Szymańska, Katarzyna Waligóra.

 

 

 

Uwaga! Miejsca nienumerowane

bilet facebook bip miasto szczecin


fot. Piotr Nykowski