Zdjęcie spektakl

FOT: PIOTR NYKOWSKI

PN
WT
ŚR
CZ
PT
SO
ND
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
Lorem ipsum

MALARNIA

Paweł Kamza

SKOCZNIA W JEROZOLIMIE

REŻYSERIA
Paweł Kamza

SCENOGRAFIA
Iza Kolka

MUZYKA
Paweł Moszumański

REŻYSERIA RUCHU
Marlena Bełdzikowska, Witold Jurewicz

ASYSTENT REŻYSERA
Wojciech Sandach

prapremiera: 9 kwietnia 2016
spektakl trwa: 90 minut

Spektakl opowiada historę księdza, który wyrusza w podróż do Jerozolimy, by dokończyć pisanie książki. Na swej drodze spotka postaci z przeszłości, a wraz ze wspomnieniami powrócą pytania – o miłość i zdradę, wiarę i wolność.

 

Premierze towarzyszy wystawa fotografii Pawła Kamzy ukazująca miejsca i myśli, do których nawiązuje spektakl "Skocznia w Jerozolimie".

 

 

Z recenzji:

 

Niezwykła moc tkwi nie tyle w przywoływaniu atmosfery opisywanych miejsc, ile w zdolności stworzenia wyłomu w czasie, pozwalającego odbiorcom przekroczyć magiczną granicę pomiędzy chwilą a wiecznością.

„Dziennik Teatralny Szczecin”

 

Warto zauważyć, że Kamzie udało się uniknąć patosu. Reżyser przemycił do spektaklu pewną dozę humoru, decydując się na wykorzystanie dobitnie umownej scenografii (autorstwa Izabeli Kolki), złożonej wyłącznie z kolorowych metalowych beczek. Weneckim gondolierom kołyszącym się w połówkach beczek nieustannie towarzyszył odgłos zduszonego śmiechu widzów (niepewnych czy w obliczu tak poważnej tematyki wypada się w ogóle śmiać).

„Dziennik Teatralny Szczecin”

 

Opowieść o bohaterze-księdzu (przedstawionym wyjątkowo nie w – charakterystyczny dla polskiej sceny teatralnej – prześmiewczy lub pejoratywny sposób), który zmierza do Jerozolimy (mogącej także symbolizować Nowe Jeruzalem), samodzielnie poszukując odpowiedzi na pytania o podstawowe kwestie związane z wiarą, wydaje się bardzo aktualna w czasach, gdy – jak dowodzą badania – aż 70% polskich katolików nie wierzy w zmartwychwstanie. Pojawiające się w niej argumenty skłaniające do przyznania pewnej dozy słuszności nawet skrajnie różnym stanowiskom, zmuszają odbiorców do ponownego przeanalizowania własnych sądów i przypominają, że – wbrew powszechnej opinii – wiara nie jest wcale łatwiejsza od ateizmu.

„Dziennik Teatralny Szczecin”

  

Seria pytań pobudzających widzów do refleksji.

„Głos Szczeciński”

 

Spektakl bierze udział w 23. Ogólnopolskim Konkursie na Wystawienie Polskiej Sztuki Współczesnej.

 

 

Ogólnopolski Konkurs na Wystawienie Polskiej Sztuki Współczesnej ma na celu nagradzanie najciekawszych poszukiwań repertuarowych w polskim teatrze, wspomaganie rodzimej dramaturgii w jej scenicznych realizacjach oraz popularyzację polskiego dramatu współczesnego. Konkurs organizowany jest przez Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego oraz Instytut Teatralny im. Zbigniewa Raszewskiego w Warszawie.

W I etapie Konkursu spektakle ocenia Komisja Artystyczna w składzie: Jacek Sieradzki (przewodniczący), Marcin Bogucki, Marta Bryś, Katarzyna Niedurny, Szymon Kazimierczak, Andrzej Lis, Anna Wakulik.

 

 

 

Uwaga! Miejsca nienumerowane.

 

bilet facebook bip miasto szczecin


fot. Piotr Nykowski