Good doggie

performance for adults
  • scenariusz i reżyseria: Agnieszka Jakimiak i Mateusz Atman
Ziewający czarny kundelek, widoczny na tle nieba.
MMAIN STAGE – PREMIERE: 9 MARCH 2024
Zegar90 MIN
Ikona wymagań wiekowychFROM 16 YEARS OLD

Welcome to the Dog Friends Club. It is a collective that is a tad sectarian, disillusioned with its own species, and seeks to reject human behaviour. Its members try to understand canine language and learn canine ways of communication in order to look at reality through canine eyes (or rather nostrils). They also delve into the mysterious relationship between dogs and humans, which has lasted for tens of thousands of years. Together with them, we look at successive portraits of guardians and caregivers and their canine companions - this post of canine portraits creates a new canon of interspecies relationships.

An original performance directed by the carers of the black poodle Ksenia: Agnieszka Jakimiak and Mateusz Atman. The dogs that accompany the Współczesny Theatre in Szczecin and the project's producers and executors take part in the process of creating the performance.

 

Realizatorki i realizatorzy

  • scenariusz i reżyseria: Agnieszka Jakimiak i Mateusz Atman
  • scenografia: Mateusz Atman
  • choreografia: Wojciech Grudziński
  • wideo: Adam Zduńczyk
  • kostiumy: Nina Sakowska
  • muzyka: Łukasz "Twix" Jędrzejczak
  • kompozycja i muzyka na żywo: Julia Gadzina (skrzypce)
  • asystentka reżyserów: Maria Dąbrowska
  • inspicjentka: Jolanta Szadkowska

Obsada

Reviews

  • "Oto scena przed którą rozpościera się kłębowisko obcych ludzkich zapachów staje się dla zwierząt i ich ludzi wyspą, bezpieczną przestrzenią, miejscem, z którego płyną opowieści, ale też takim, w którym bez względu na ilość łap/kombinację genów różne istoty mogą po prostu być obok siebie. To, co w 'Dobrym piesku' wydarza się 'między wierszami', staje się równie fascynujące, jak to, co zostało precyzyjnie zaplanowane przez Atmana i Jakimiak, a połączenie projektu z międzygatunkową chemią, jaka go wypełnia, nie pozostawia wątpliwości, że 'Dobry piesek' powstał z miłości." 
    – Magda Piekarska, Notatnik Teatralny (go to source)
  • "Mocne sceny zbiorowe są przeplatane kameralnymi scenami, w których bohaterowie rozmawiają ze swoimi psami, opowiadają o nich, o ich relacjach, o ich historiach, często smutnych, zanim trafili do obecnych właścicieli. To sceny, w których obserwujemy czystą, nieskażoną niczym miłość, która wzrusza, ale też uczy stosunku do drugiego – kimkolwiek by on nie był – człowiekiem czy zwierzęciem. To kolejny bezwstyd. Bezwstyd w okazywaniu bezwarunkowej miłości. Bezwstyd godny szacunku i naśladowania."
    – Małgorzata Klimczak, Dziennik Teatralny (go to source)

Multimedia

Widok całej scenografii. W tle ekran z projekcją. Na podświetlonej platformie ludzie i spy.