Sara Stridsberg

Beckomberga

(Beckomberga)

przekład: Dominika Górecka
reżyseria: Anna Augustynowicz
scenografia: Marek Braun
kostiumy: Tomasz Armada
muzyka: Jacek Wierzchowski
reżyseria światła: Krzysztof Sendke
asystenci reżyserki: Barbara Lewandowska, Adam Kuzycz-Berezowski oraz Ewa Galica ( studentka III roku Wydziału Reżyserii Akademii Teatralnej im. A. Zelwerowicza w Warszawie)
asystentka scenografa: Karolina Babińska

obsada:

Olga: Krystyna Maksymowicz
Bird: Anna Januszewska
Olof: Paweł Niczewski
Edvard: Paweł Adamski
Córka: Joanna Matuszak
Matka: Magdalena Myszkiewicz
Sabina: Barbara Lewandowska
Henning: Jacek Piątkowski
Harriet: Ewa Sobiech
Ojciec: Konrad Pawicki
Bernard: Marian Dworakowski
Paul: Przemysław Walich
Anna: Grażyna Madej

oraz:
Adrianna Janowska-Moniuszko
Iwona Kowalska
Ewa Sobczak
Wiesław Orłowski

polska prapremiera: w przygotowaniu

Sztuka Sary Stridsberg, najczęściej obecnie granej szwedzkiej dramatopisarki, opiera się na historii rodzinnej samej autorki. Głównym bohaterem dramatu jest tytułowa Beckomberga – opustoszały szpital psychiatryczny nieopodal Sztokholmu, do którego pacjenci powracają po latach. Przyciągani niezwykłą siłą tego miejsca bohaterowie wędrują w przeszłość – jak pisze autorka – „przez świetlne korytarze, które prowadzą do dawnych sal szpitalnych, resztek marzeń, skrawków wspomnień z życia w szpitalu. […] Czas płynie wstecz, szpital znów wypełniony jest ludźmi i ich głosami. […] To czas snu, czas wieczności, gdzie wszystko, co było, co zostało, to oczekiwanie, koła, fragmenty ludzkich losów i wspomnień”. Dokąd zaprowadzi nas ta wędrówka? Za czym tęsknimy w izolacji i co czeka na nas
na zewnątrz”…?

projekt plakatu: Ola Zielińska, fot. Karolina Babińska

Ads

facebook