Michał Kmiecik

Król potworów

Na podstawie niedokończonego dramatu “Na krawędzi”

reżyseria: Marcin Liber
scenografia: Mirek Kaczmarek
kostiumy: Grupa Mixer
muzyka: Filip Kaniecki/MNSL
ruch sceniczny: Hashimotowiksa
wideo: Roman Przylipiak, Błażej Kanclerz
asystent reżysera: Wojciech Sandach

obsada:

AKT I. WROCŁAW 1969

KOT – KRYTYK: Konrad Beta
ALFA – REŻYSER: Wojciech Sandach
ALFOWA – PARTNERKA REŻYSERA: Adrianna Janowska-Moniuszko
BREJA – KOLEGA Z BRANŻY: Arkadiusz Buszko
BREJOWA – ŻONA KOLEGI Z BRANŻY: Magdalena Wrani-Stachowska
TECHNICZNY: Michał Lewandowski
POETA: Adam Kuzycz-Berezowski
ŁANIEWSKA: Maria Dąbrowska
BARMAN: Wiesław Orłowski
DYREKTOR: Mirosław Gawęda (gościnnie)

AKT II. ʃʧ̑ɛʨ̑ĩn 2050

MĘŻCZYZNA KTÓREGO POPIERDOLIŁO: Arkadiusz Buszko
MĘŻCZYZNA KTÓRY PANICZNIE BOI SIĘ BRONI: Wojciech Sandach
MĘŻCZYZNA NADMIERNIE PRZYWIĄZANY DO TRADYCJI: Wiesław Orłowski
MĘŻCZYZNA KTÓRY TYLKO WYKONYWAŁ ROZKAZY: Robert Gondek
KAROLINA SZYMONOWA “OLGIERDOWA” GRADOWA: Beata Zygarlicka
KOBIETA KTÓRA ODSUWA OD SIEBIE NIESZCZĘŚCIE: Adrianna Janowska-Moniuszko
MĘŻCZYZNA KTÓREGO NIKT NIE SŁUCHAŁ: Grzegorz Młudzik
PREMIER: Maciej Litkowski
KOBIETA KTÓRA ŚWIDRUJE PREMIERA WZROKIEM: Magdalena Wrani-Stachowska
CHŁOPIEC KTÓRY WIDZIAŁ GNIEW BOGA: Konrad Beta
MĘŻCZYZNA KTÓRY PRZEŻYŁ SWOJE: Michał Lewandowski
MĘŻCZYZNA IM GORZEJ TYM LEPIEJ: Adam Kuzycz-Berezowski
AMBASADOR WSZECHŚWIATOWEJ POTĘGI: Maria Dąbrowska

prapremiera: 11 września 2020, Duża Scena
pierwszy pokaz (bez publiczności): 30 maja 2020
spektakl trwa: 210 minut (2 przerwy)

Czy można mówić o końcu świata na wesoło i z dystansem? Inspirowany monster movies oraz literaturą science fiction spektakl w reżyserii Marcina Libera na podstawie scenariusza Michała Kmiecika w nieszablonowy sposób porusza temat nadchodzącej katastrofy i jej konsekwencji. Rozpoczynająca się w latach 60-tych XX wieku w sytuacji bankietowej akcja sztuki, w drugiej części spektaklu przenosi się do nieodległej nam przyszłości. W rzeczywistości tej, po radykalnych zmianach klimatycznych i przegranej przez Polskę wojnie polsko-amerykańskiej, pewnego dnia spotyka się grupa byłych żołnierzy, by wybrać się na pierwsze po wojnie polowanie. W lesie kryje się jednak coś dziwnego…

UWAGA! W trakcie spektaklu zapalane są papierosy oraz używane światła stroboskopowe.

 

Zobacz zwiastun spektaklu [tutaj]

Media o spektaklu:

“Komedia o końcu świata. Niby science fiction, niby o przyszłości, niby o potworach, ale tak naprawdę raczej o współczesnej Polsce, polskich traumach i kompleksach. I o tym, że źle działa świat wymyślony i kontrolowany przez białych mężczyzn. Nawiązująca do popkultury inscenizacja ma spory rozmach: scenografia Mirka Kaczmarka jest niemal monumentalna, sceny zbiorowe – pełne dynamiki. Spektakl mocno przemawia za sprawą zwracających uwagę szczegółów, takich jak scena mormońskiego kazania i kilku mocno zapadających w pamięć ról.”

instagram guldapoleca

 

logotyp Ogólnopolskiego Konkursu na Wystawienie Polskiej Sztuki Współczesnej

Logotyp MKDNiSlogotyp Instytutu Teatralnego

 

Spektakl bierze udział w 27. Ogólnopolskim Konkursie na Wystawienie Polskiej Sztuki Współczesnej.

Ogólnopolski Konkurs na Wystawienie Polskiej Sztuki Współczesnej ma na celu nagradzanie najciekawszych poszukiwań repertuarowych w polskim teatrze, wspomaganie rodzimej dramaturgii w jej scenicznych realizacjach oraz popularyzację polskiego dramatu współczesnego. Konkurs organizowany jest przez Ministerstwo Kultury, Dziedzictwa Narodowego i Sportu oraz Instytut Teatralny im. Zbigniewa Raszewskiego w Warszawie.

W I etapie Konkursu spektakle ocenia Komisja Artystyczna w składzie: Anna Jazgarska, Justyna Landorf, Andrzej Lis, Henryk Mazurkiewicz, Barbara Pitak-Piaskowska,  Jacek Sieradzki (przewodniczący), Paweł Stangret.

 

projekt plakatu: Ola Zielińska, fot.: Karolina Babińska

fot. P. Nykowski.

  • sekretarz literacka Teatru Współczesnego w Szczecinie

Ads

facebook