Bezpłatne warsztaty dla grup zorganizowanych, które widziały spektakl.

Zdjęcie ze spektaklu LA PASIONARIA, fot. H. Grygielewicz

Warsztaty maja charakter praktyczny, wykorzystują formy pojawiające się w spektaklu, dzięki czemu widzowie aktywnie za pomocą metod teatralnych pogłębiają interpretację spektaklu i poszerzają konteksty odbiorcze.

 

Warsztaty do spektaklu „La Pasionaria”, reż. Karolina Szczypek

 

Jej biografia/ herstoria
Warsztat skupiający się na opowiadaniu historii kobiet z różnych perspektyw – tradycyjnej, kobiecej, prywatniej, publicznej. Porozmawiamy o znaczeniu kobiet w historii i przejrzymy się różnym rolom, przyjmowanym przez kobiety – matki, polityczki, żony, rewolucjonistki, itp. Co tracą, co zyskują i czy da się pogodzić wszystkie te role? Warsztat wykorzystuje również afisz teatralny, jako tekst kultury do interpretacji.

Cele z podstawy programowej kształcenia ogólnego dla czteroletniego liceum ogólnokształcącego i pięcioletniego technikum: język polski: I.2.2, I.2.6, II.3.5, II.1.7, IV.1,IV.7; poziom rozszerzony: I.2.4; IV.2. Czas trwania 90 minut.

 

Zakryte/odkryte,  głośno/cicho – gra z przestrzenią, światłem i dźwiękiem spektaklu
Warsztat, którego punktem wyjścia jest scenografia spektaklu i jego warstwa dźwiękowa. Przyjrzymy się temu, co widoczne, a co ukryte. Spróbujemy odpowiedzieć na pytanie, co widać w szklanej „klatce” i co dzieje się, gdy gaśnie sceniczne światło. Jakie dźwięki towarzyszą bohaterom spektaklu? Na czym polega siła rewolucyjnego przemówienia? Czy równie silne są słowa szeptane przez matki? Warsztat ma na celu zbadanie chwytów wspierających przekaz retoryczny różnych komunikatów. Uczestnicy warsztatu staną przed zadaniem stworzenia teatralnego reportażu dźwiękowo-słownego na wybrany temat.

Cele z podstawy programowej kształcenia ogólnego dla czteroletniego liceum ogólnokształcącego i pięcioletniego technikum: język polski: I.2.2, I.2.7, II.3.3, 4, 8, III.1.1, 2, 3, 4, III.2.2, III.2.9, III.2.10; poziom rozszerzony: I.2.4, IV.2 Czas trwania 90 minut.

 

Człowiek między totalitaryzmami – ćwiczenia z gniewu
Warsztat, w którym zbadamy emocje człowieka doświadczającego niesprawiedliwości społecznej. Jego reakcje na cierpienie, cierpienie innych. Zadamy sobie pytania, co rodzi gniew i do czego ten gniew może doprowadzić? Odniesiemy się do postaci z La Pasionarii i fragmentów Zniewolonego umysłu Czesława Miłosza, fragmentów biografii Wandy Wasilewskiej, Michaliny Tatarkówny-Majkowskiej i własnych doświadczeń. Uczestnicy warsztatu zastanowią się nad uniwersalizmem zachowania i postaw wobec terroru doktryn i ideologii.

Cele z podstawy programowej kształcenia ogólnego dla czteroletniego liceum ogólnokształcącego i pięcioletniego technikum: język polski: I.2.1, 6, II.2.8, III.2.4, IV.6, IV.7; poziom rozszerzony: I.2.4., IV.2. Czas trwania 90 minut.

 

Zajęcia przeznaczone są dla grup zorganizowanych, które widziały spektakl – liczba uczestników min. 15 osób, maks. 30 osób.

Poprowadzi je pedagożka teatru Marta Gosecka. Od ponad 15 lat związana z młodzieżowymi grupami teatralnymi, które charakteryzują się otwartością i różnorodnością. W pracy z dziećmi i młodzieżą największą wagę przywiązuje do procesu twórczego i relacji.

Zgłoszenia mailem: m.gosecka@wspolczesny.szczecin.pl lub telefonicznie: tel. 451071155

Ads

facebook