Beckomberga

Sara Stridsberg
  • reżyseria: Anna Augustynowicz
Dwóch mężczyzn i kobieta siedzą na krzesłach. Patrzą przed siebie. Mężczyzna z przodu jest ubrany na niebiesko i jego obraz jest rozmazana. Za nim siedzi kobieta w ciemnych włosach i białej bluzie. Trzeci mężczyzna siedzi za kobietą. Ubrany jest na ciemno.
DDUŻA SCENA – PREMIERA: 24 STYCZNIA 2021
Zegar90 MIN

Sztuka Sary Stridsberg, najczęściej obecnie granej szwedzkiej dramatopisarki, opiera się na historii rodzinnej samej autorki. Głównym bohaterem dramatu jest tytułowa Beckomberga – opustoszały szpital psychiatryczny nieopodal Sztokholmu, do którego pacjenci powracają po latach.

Realizatorzy

  • przekład: Dominika Górecka
  • reżyseria: Anna Augustynowicz
  • scenografia: Marek Braun
  • kostiumy: Tomasz Armada
  • muzyka: Jacek Wierzchowski
  • reżyseria światła: Krzysztof Sendke
  • asystenci reżyserki: Barbara Lewandowska, Adam Kuzycz-Berezowski, Ewa Galica
  • asystentka scenografa: Karolina Babińska
  • asystentka kostiumografa: Julia Kremplewska

Przyciągani niezwykłą siłą tego miejsca bohaterowie wędrują w przeszłość – jak pisze autorka – „przez świetlne korytarze, które prowadzą do dawnych sal szpitalnych, resztek marzeń, skrawków wspomnień z życia w szpitalu. […] Czas płynie wstecz, szpital znów wypełniony jest ludźmi i ich głosami. […] To czas snu, czas wieczności, gdzie wszystko, co było, co zostało, to oczekiwanie, koła, fragmenty ludzkich losów i wspomnień”. Dokąd zaprowadzi nas ta wędrówka? Za czym tęsknimy w izolacji i co czeka nas
na zewnątrz…?


Plakat do spektaklu. Czarno-białe zdjęcie nagiego mężczyzny, który siedzi tyłem i zakłada na ręce i ramiona spodnie.

projekt plakatu: Ola Zielińska, fot. Karolina Babińska

Multimedia

Kobieta stoi pośród widowni i krzyczy. Jedną dłoń unosi ku górze.