Król potworów

Michał Kmiecik
  • reżyseria: Marcin Liber
Mężczyzna w garniturze wkłada sobie pistolet w usta.
DDUŻA SCENA – PREMIERA: 11 WRZEŚNIA 2020
Zegar210 minut (2 przerwy)
Ikona wymagań wiekowychW TRAKCIE SPEKTAKLU ZAPALANE SĄ PAPIEROSY ORAZ UŻYWANE ŚWIATŁA STROBOSKOPOWE.

Na podstawie niedokończonego dramatu „Na krawędzi”

Czy można mówić o końcu świata na wesoło i z dystansem? Inspirowany monster movies oraz literaturą science fiction spektakl w reżyserii Marcina Libera na podstawie scenariusza Michała Kmiecika w nieszablonowy sposób porusza temat nadchodzącej katastrofy i jej konsekwencji. 

Obsada AKT I. WROCŁAW 1969

Obsada AKT II. ʃʧ̑ɛʨ̑ĩn 2050

Realizatorzy i realizatorki

  • reżyseria: Marcin Liber
  • scenografia: Mirek Kaczmarek
  • kostiumy: Grupa Mixer
  • muzyka: Filip Kaniecki/MNSL
  • ruch sceniczny: Hashimotowiksa
  • wideo: Roman Przylipiak, Błażej Kanclerz
  • asystent reżysera: Wojciech Sandach

Rozpoczynająca się w latach 60-tych XX wieku w sytuacji bankietowej akcja sztuki, w drugiej części spektaklu przenosi się do nieodległej nam przyszłości. W rzeczywistości tej, po radykalnych zmianach klimatycznych i przegranej przez Polskę wojnie polsko-amerykańskiej, pewnego dnia spotyka się grupa byłych żołnierzy, by wybrać się na pierwsze po wojnie polowanie. W lesie kryje się jednak coś dziwnego…


Plakat do spektaklu. Mężczyzna z gołą klatką piersiową z zimnym ogniem w dłoni, w gumowych rękawicach i gumowym hełmie na głowie.

projekt plakatu: Ola Zielińska, fot.: Karolina Babińska


Spektakl brał udział w 27. Ogólnopolskim Konkursie na Wystawienie Polskiej Sztuki Współczesnej.

Recenzje

  • „A comedy about the end of the world. Supposedly science fiction, supposedly about the future, supposedly about monsters, but actually rather about contemporary Poland, Polish traumas and complexes. And about how badly a world invented and controlled by white men works. Referring to pop culture, the staging has a lot of momentum: Mirek Kaczmarek's set design is almost monumental, the collective scenes - full of dynamics. The production makes a strong statement with eye-catching details such as the Mormon sermon scene and several highly memorable roles”.
    – instagram guldapoleca

Multimedia

Grupa ludzi tańczy w kostiumach inspirowanych końcem lat 60.