Król potworów
- reżyseria: Marcin Liber
Na podstawie niedokończonego dramatu „Na krawędzi”
Czy można mówić o końcu świata na wesoło i z dystansem? Inspirowany monster movies oraz literaturą science fiction spektakl w reżyserii Marcina Libera na podstawie scenariusza Michała Kmiecika w nieszablonowy sposób porusza temat nadchodzącej katastrofy i jej konsekwencji.
Obsada AKT I. WROCŁAW 1969
- KOT – KRYTYK: Konrad Beta
- ALFA – REŻYSER: Wojciech Sandach
- ALFOWA – PARTNERKA REŻYSERA: Adrianna Janowska-Moniuszko
- BREJA – KOLEGA Z BRANŻY: Arkadiusz Buszko
- BREJOWA – ŻONA KOLEGI Z BRANŻY: Magdalena Wrani-Stachowska
- TECHNICZNY: Michał Lewandowski
- POETA: Adam Kuzycz-Berezowski
- ŁANIEWSKA: Maria Dąbrowska
- BARMAN: [Wiesław Orłowski]
- DYREKTOR: Mirosław Gawęda (gościnnie)
Obsada AKT II. ʃʧ̑ɛʨ̑ĩn 2050
- MĘŻCZYZNA KTÓREGO POPIERDOLIŁO: Arkadiusz Buszko
- MĘŻCZYZNA KTÓRY PANICZNIE BOI SIĘ BRONI: Wojciech Sandach
- MĘŻCZYZNA NADMIERNIE PRZYWIĄZANY DO TRADYCJI: [Wiesław Orłowski]
- MĘŻCZYZNA KTÓRY TYLKO WYKONYWAŁ ROZKAZY: Robert Gondek
- KAROLINA SZYMONOWA „OLGIERDOWA” GRADOWA: Beata Zygarlicka
- KOBIETA KTÓRA ODSUWA OD SIEBIE NIESZCZĘŚCIE: Adrianna Janowska-Moniuszko
- MĘŻCZYZNA KTÓREGO NIKT NIE SŁUCHAŁ: Konrad Pawicki
- PREMIER: Maciej Litkowski
- KOBIETA KTÓRA ŚWIDRUJE PREMIERA WZROKIEM: Magdalena Wrani-Stachowska
- CHŁOPIEC KTÓRY WIDZIAŁ GNIEW BOGA: Konrad Beta
- MĘŻCZYZNA KTÓRY PRZEŻYŁ SWOJE: Michał Lewandowski
- MĘŻCZYZNA IM GORZEJ TYM LEPIEJ: Adam Kuzycz-Berezowski
- AMBASADOR WSZECHŚWIATOWEJ POTĘGI: Maria Dąbrowska
Realizatorzy i realizatorki
- reżyseria: Marcin Liber
- scenografia: Mirek Kaczmarek
- kostiumy: Grupa Mixer
- muzyka: Filip Kaniecki/MNSL
- ruch sceniczny: Hashimotowiksa
- wideo: Roman Przylipiak, Błażej Kanclerz
- asystent reżysera: Wojciech Sandach
Rozpoczynająca się w latach 60-tych XX wieku w sytuacji bankietowej akcja sztuki, w drugiej części spektaklu przenosi się do nieodległej nam przyszłości. W rzeczywistości tej, po radykalnych zmianach klimatycznych i przegranej przez Polskę wojnie polsko-amerykańskiej, pewnego dnia spotyka się grupa byłych żołnierzy, by wybrać się na pierwsze po wojnie polowanie. W lesie kryje się jednak coś dziwnego…
projekt plakatu: Ola Zielińska, fot.: Karolina Babińska
Spektakl brał udział w 27. Ogólnopolskim Konkursie na Wystawienie Polskiej Sztuki Współczesnej.
Recenzje
- „A comedy about the end of the world. Supposedly science fiction, supposedly about the future, supposedly about monsters, but actually rather about contemporary Poland, Polish traumas and complexes. And about how badly a world invented and controlled by white men works. Referring to pop culture, the staging has a lot of momentum: Mirek Kaczmarek's set design is almost monumental, the collective scenes - full of dynamics. The production makes a strong statement with eye-catching details such as the Mormon sermon scene and several highly memorable roles”.– instagram guldapoleca