Król potworów
- reżyseria: Marcin Liber

Na podstawie niedokończonego dramatu „Na krawędzi”
Czy można mówić o końcu świata na wesoło i z dystansem? Inspirowany monster movies oraz literaturą science fiction spektakl w reżyserii Marcina Libera na podstawie scenariusza Michała Kmiecika w nieszablonowy sposób porusza temat nadchodzącej katastrofy i jej konsekwencji.
Obsada AKT I. WROCŁAW 1969
- KOT – KRYTYK: Konrad Beta
- ALFA – REŻYSER: Wojciech Sandach
- ALFOWA – PARTNERKA REŻYSERA: Adrianna Janowska-Moniuszko
- BREJA – KOLEGA Z BRANŻY: Arkadiusz Buszko
- BREJOWA – ŻONA KOLEGI Z BRANŻY: Magdalena Wrani-Stachowska
- TECHNICZNY: Michał Lewandowski
- POETA: Adam Kuzycz-Berezowski
- ŁANIEWSKA: Maria Dąbrowska
- BARMAN: Wiesław Orłowski
- DYREKTOR: Mirosław Gawęda (gościnnie)
Obsada AKT II. ʃʧ̑ɛʨ̑ĩn 2050
- MĘŻCZYZNA KTÓREGO POPIERDOLIŁO: Arkadiusz Buszko
- MĘŻCZYZNA KTÓRY PANICZNIE BOI SIĘ BRONI: Wojciech Sandach
- MĘŻCZYZNA NADMIERNIE PRZYWIĄZANY DO TRADYCJI: Wiesław Orłowski
- MĘŻCZYZNA KTÓRY TYLKO WYKONYWAŁ ROZKAZY: Robert Gondek
- KAROLINA SZYMONOWA „OLGIERDOWA” GRADOWA: Beata Zygarlicka
- KOBIETA KTÓRA ODSUWA OD SIEBIE NIESZCZĘŚCIE: Adrianna Janowska-Moniuszko
- MĘŻCZYZNA KTÓREGO NIKT NIE SŁUCHAŁ: Konrad Pawicki
- PREMIER: Maciej Litkowski
- KOBIETA KTÓRA ŚWIDRUJE PREMIERA WZROKIEM: Magdalena Wrani-Stachowska
- CHŁOPIEC KTÓRY WIDZIAŁ GNIEW BOGA: Konrad Beta
- MĘŻCZYZNA KTÓRY PRZEŻYŁ SWOJE: Michał Lewandowski
- MĘŻCZYZNA IM GORZEJ TYM LEPIEJ: Adam Kuzycz-Berezowski
- AMBASADOR WSZECHŚWIATOWEJ POTĘGI: Maria Dąbrowska
Realizatorzy i realizatorki
- reżyseria: Marcin Liber
- scenografia: Mirek Kaczmarek
- kostiumy: Grupa Mixer
- muzyka: Filip Kaniecki/MNSL
- ruch sceniczny: Hashimotowiksa
- wideo: Roman Przylipiak, Błażej Kanclerz
- asystent reżysera: Wojciech Sandach
Rozpoczynająca się w latach 60-tych XX wieku w sytuacji bankietowej akcja sztuki, w drugiej części spektaklu przenosi się do nieodległej nam przyszłości. W rzeczywistości tej, po radykalnych zmianach klimatycznych i przegranej przez Polskę wojnie polsko-amerykańskiej, pewnego dnia spotyka się grupa byłych żołnierzy, by wybrać się na pierwsze po wojnie polowanie. W lesie kryje się jednak coś dziwnego…

projekt plakatu: Ola Zielińska, fot.: Karolina Babińska
Spektakl brał udział w 27. Ogólnopolskim Konkursie na Wystawienie Polskiej Sztuki Współczesnej.
Recenzje
- „Komedia o końcu świata. Niby science fiction, niby o przyszłości, niby o potworach, ale tak naprawdę raczej o współczesnej Polsce, polskich traumach i kompleksach. I o tym, że źle działa świat wymyślony i kontrolowany przez białych mężczyzn. Nawiązująca do popkultury inscenizacja ma spory rozmach: scenografia Mirka Kaczmarka jest niemal monumentalna, sceny zbiorowe – pełne dynamiki. Spektakl mocno przemawia za sprawą zwracających uwagę szczegółów, takich jak scena mormońskiego kazania i kilku mocno zapadających w pamięć ról”.– instagram guldapoleca
Multimedia
