Czerwony Kapturek
- reżyseria: Anna Smolar
Była sobie raz Dziewczynka, która nudziła się sama w domu. Tęskniła za swoją wiecznie zajętą Mamą i bardzo chciała odwiedzić Babcię. Chciała przeżyć przygodę...
Zapraszamy na odczytaną na nowo, ponadczasową opowieść o potrzebie niezależności i pierwszej próbie samodzielnego odkrywania świata. Opowieść o tym, że czasami lubimy się bać, ale też o odwadze, którą nosimy w sobie. Spektakl zanurza nas muzycznym i tajemniczym w świecie, w którym groza i śmiech nieustannie się ścierają, a relacje opowiadane są językiem choreograficznym, w rytmie bębnów na żywo.
Bilet familijny: bilet w cenie 35 zł/os. (dziecko 35zł, opiekun 35zł), do kupienia tylko w kasie teatru.
Obsada
- Dziewczynka: Maria Dąbrowska
- Matka: Magdalena Wrani-Stachowska
- Babcia: Anna Januszewska
- Syty Wilk: Maciej Litkowski
- Głodny Wilk: Arkadiusz Buszko
- Cień: Konrad Beta
- perkusja: Dominika Korzeniecka / Klaudia Kunc
Realizatorki i realizatorzy
- przekład: Maryna Ochab
- reżyseria: Anna Smolar
- scenografia i kostiumy: Anna Met
- muzyka: Jan Duszyński, Dominika Korzeniecka
- choreografia: Paweł Sakowicz
- reżyseria światła: Aleksandr Prowaliński, Monika Stolarska
- asystent reżyserki: Konrad Beta
Czego się boisz?
Ale tak naprawdę, w prawdziwym życiu, czego się boisz?
A teraz wyobraź sobie, że temu czemuś patrzysz prosto w oczy,
że to coś ma kształt,
wydaje nawet dźwięki,
może do ciebie mówi.
Co mówi?
I co ty na to?
Czy widzisz czerwień?
Gdzie ona jest?
A kim jest wilk? I jaki jest ten wilk? Kto tak naprawdę odgrywa rolę wilka?
A ty – jaką rolę odgrywasz?
Podobno warto czasem zanurzyć się w głębokim ciemnym lesie, zmierzyć się z bestią i sprawdzić swoje siły, sprawdzić swoją moc.
Anna Smolar
Czerwony Kapturek to czwarty po Jedną ręką, Pinokiu i Kopciuszku spektakl Anny Smolar oparty o tekst współczesnego francuskiego dramatopisarza i reżysera Joëla Pommerat.
Podcast Teatralny: Bardzo ufam dzieciom – rozmowa z reżyserką spektaklu Anną Smolar
fot. Daniel Rumiancew, skład: Pełnia Studio
Zadanie finansowane przez miasto Szczecin.
Recenzje
- „Tytułowy kapturek nie będzie tym razem określał bohaterki (…) i to nie myśliwy, ale kobieco-dziewczyńskie przymierze łączące doświadczenie z empatią i siłą młodości przyniesie jej w finale ratunek. (…) Żeby stać się gotową na spotkanie z mrocznym lasem, trzeba najpierw zmierzyć się z kremem waniliowym”.– Magda Piekarska, Teatralny.pl (przejdź do źródła)
- „Bajka ta w pierwotnej wersji miała przestrzegać dzieci przed dzikimi zwierzętami, uczyć, że nie należy zagłębiać się samodzielnie w las. Element grozy, często przejaskrawiony, miał wywrzeć jak najsilniejsze wrażenie na młodych słuchaczach i utrwalić przestrogę. W tym spektaklu jest dokładnie odwrotnie. Mówi o oswojeniu lęku, który często jest niepotrzebnie wyolbrzymiany. O sile, która w nas drzemie. O samodzielności i dzielności kobiet, które niejednokrotnie okazują się odważniejsze od mężczyzn i wreszcie o tym, że nie należy się skupiać na lęku, ale na oswojeniu go. Życie ludzi odważnych jest ciekawsze niż życie zalęknionych”.– Małgorzata Klimczak, Dziennik Teatralny (przejdź do źródła)